Centrum Voor Afstandsonderwijs

88 reviews uit 1 bron

We doen ons best om onze beoordelingen zo nauwkeurig en transparant mogelijk te houden. De tevredenheidsscore van 4.8 voor Centrum Voor Afstandsonderwijs komt uit 88 recente beoordelingen, meestal van het afgelopen jaar. We halen deze beoordelingen van verschillende sites. We zorgen er steeds voor dat onze informatie up-to-date is, al kan het soms wat langer duren door vertragingen of technische problemen.

De tevredenheidsscore wordt berekend door het gemiddelde van alle beoordelingen te nemen.

Sites waar we de beoordelingen voor Centrum Voor Afstandsonderwijs gevonden hebben:

Trustpilot

Totaalbeeld

We hebben een handige manier ontwikkeld om snel te begrijpen wat andere gebruikers van een product of dienst vinden. Onze AI-technologie bekijkt de beoordelingen, voelt de belangrijkste emoties aan en haalt de kernthema's naar boven. Dit alles zetten we overzichtelijk op een rijtje voor je. Zo kun je in één oogopslag zien wat de belangrijkste meningen zijn, zonder dat je alle beoordelingen zelf hoeft te lezen. Het Centrum Voor Afstandsonderwijs heeft gemengde beoordelingen ontvangen. Positieve aspecten zijn de snelle levering van cursusmateriaal en goede online begeleiding (60%). Echter, er zijn klachten over de verouderde cursusinhoud, teleurstellende kwaliteit en hoge annuleringskosten (70%). Hoewel het flexibele startdatum en de extra filmpjes op eCampus handig zijn, is het belangrijk om voor aankoop goed onderzoek te doen en alternatieven te overwegen (40%). Over het algemeen lijkt de organisatie en communicatie verbeterd te kunnen worden voor een betere ervaring. (56%)

Product

“Erg geschikt voor zelfstudie”

“Heel veel woordenschat”

“Heel goede grammatica”

“Geschikt voor het hoofdstuk”

“Online audio in begin was goed”

“Conclusie: heel blij met deze stevige introductie cursus”

“Goede leerkracht”

“Uitleg is perfect”

“Diploma is even nuttig als een zeef.”

“verouderde cursusinhoud”

“Cursus verouderd en incorrect, slechte communicatie met docent”

“Voor 2 cursussen ingeschreven”

“Mijn cursus werd uitgesteld en verplaatst naar online class”

“Behoudt cursusmateriaal zonder toestemming”

“Inbreuk op auteursrechten”

“Docenten zijn onervaren en lezen gewoon de cursus voor”

“Algemene teleurstelling en geen aanrader”

“Onervaren lesgevers die cursus gewoon voorlezen”

“Reviews lezen voor aankoop was beter geweest”

“Cursus viel tegen en voldeed niet aan verwachtingen”

“Aanraden boeken te lezen van Manu Keirse, Riekje Boswijk-Hummel en Emilie Fraterman”

“Boeken bieden meer waardevolle ervaring dan cursus”

“Teleurgesteld in kwaliteit cursus, graag meer informatie voor aankoop”

“slecht opgestelde cursus”

“Verouderde cursusinhoud en ondermaatse lesgever”

“Volg de kindercoach cursus niet.”

“De cursus is te zweverig en niet praktisch.”

“Examen komt niet overeen met cursus.”

“Diploma heeft geen waarde.”

“inhoud cursus te eenvoudig”

“diploma lijkt niet nuttig”

“teleurstellend cursusmateriaal”

“verwarrende nummering hoofdstukken”

“Inhoud van de cursus was gericht op jongeren en basisinformatie”

“Dure opleidingen”

“Fantastische docent die alles goed uitlegt”

“Docenten waren niet competent”

“Gebrek aan variëteit in cursusmateriaal”

“Cursusmateriaal kunstmatig opgeblazen”

“Niet voldoende informatie bij modules”

“verouderd materiaal en lesgever van lage kwaliteit”

“Extra tips en uitleg gekregen”

“Verouderde cursussen en onjuiste informatie”

“Onjuiste informatie in de cursussen en zwart-wit versies”

“Late terugbetaling”

“Twijfelachtige kwaliteitscontrole”

“Geen basiskennis over de aangeboden cursussen.”

“Cursusboek wijkt af van papieren versie”

“Nummering hoofdstukken verschilt tussen digitaal en papier”

“Teleurstellende ervaring bij inschrijving opleiding tandartsassistente”

“Opleiding verzet zonder reden”

“Niet up-to-date cursussen”

“Niets bijleren”

“Veel spellingsfouten”

“Duur en lage kwaliteit.”

“Trainingen lage kwaliteit en te duur. Misleidende omschrijvingen. Geen geld terug na aankoop. Inhoud niet wat beloofd. Elders betere opties.”

“Geldwolven”

“Cursus voor minderjarigen”

“Valkuilen”

“Niet tevreden over cursus”

“€280 voor hondencoach cursus”

“Boek structuur en teksten”

“Veel moeten opzoeken op internet”

“Boeken niet gereviseerd”

“Geen extra cursusmateriaal”

“Foutief examenresultaat”

“Stevige cursus en gedocumenteerd”

“Leerplatform is goede aanvulling met oefeningen, links naar artikels en bijhorende documenten”

“Oefeningen vakkundig nagekeken en vlug feedback van de docent”

“Gebrek aan informatie over opleiding tandartsassistente in Brussel”

“Lesley Bekker is een goede docent met extra examentips.”

“Niet geldig diploma”

“Geen erkenning door de overheid”

“Het beste deel van de materialen werd voor aanvang van de cursus opgestuurd”

“Elke module bevat dezelfde informatie”

“Incompetente docent”

“Materiaal niet up-to-date”

“Standaard informatie in elke module”

“slecht materiaal”

“opdrachten genegeerd”

“examens lukken niet”

“diploma geen wettige waarde”

“Positieve ervaring met de school”

“Direct eigen bedrijf gestart na cursus”

“gemakkelijk te vinden online boek en oefeningen, nieuwsgierig naar resultaten”

“Trots behaald diploma”

“Kan nu zelf fiets herstellen”

“Oplichterij!”

“Gewoon al het belachelijk grote aanbod van cursussen”

“Kwaliteit van de cursus heel erg laag”

“De docent heeft het examen naar mijn gevoel gewoon punten gegeven op wat ik had ingevuld en wat niet”

“Interessante cursus en vloeiende communicatie met docente”

“Niet-rechtsgeldig diploma”

“Enorm tevreden van mijn cursus Grafisch Vormgever.”

“Aanrader!”

“Eindwerk is een communicatieplan, waardoor we theorie echt in praktijk moeten kunnen toepassen”

“Super tevreden met mijn cursus”

“Inbreuk op auteursrechten”

“Contractbreuk”

“Gemak van online lessen via zoom”

“Leerzaam en verrast door kwaliteit”

“Snelle levering van de cursus en materialen”

“Goede klantenservice met advies over producten”

“Interessante kennismaking met psychologie”

“Flexibele startdatum van de cursus”

“Motiverend om verder te studeren in psychologie”

“sterk aanbevolen”

“topschool”

“Thuisstudie was snel geleverd”

“Aanbevolen voor bijschaven van kennis tijdens Corona”

“Bereidheid om groep te vormen en ze formeel aan te klagen”

“Gedateerde cursusinhoud”

“Onvoldoende informatie over updates”

“Onvoldoende relevantie voor professionele doeleinden”

“Hoge prijs voor verouderd materiaal”

“Flexibiliteit in studiemethode”

“Betalen voor examens apart van cursus”

“Extra kosten voor onnodige theorie bij cursus”

“Extra betalen bij examencommissie voor examens”

“Alles bij elkaar: puur geldverspilling”

“Niet nakomen van beloftes”

“Oplichting”

“snelle antwoorden van de docent”

“Snelle levering van de cursusmap en toegang tot online lessen”

“Duidelijke cursus met extra filmpjes op eCampus”

“Positieve ervaringen met de school”

“Snelle inschrijving en levering van cursusmateriaal”

“Levering is flut, kwaliteit erg laag, ingestuurde opdrachten worden genegeerd.”

“De kans dat je bedrogen uit komt is blijkbaar niet gering.”

“Snelle levering van cursusmateriaal”

“Goede begeleiding door online docent”

“Mogelijkheid om direct te starten na inschrijving”

“Hulp bij vinden van stageplaats”

“Geen diepgaande analyse van social media strategie”

“Onkwalitatieve cursussen en docenten”

“snelle levering cursus, correcte levering in mooie map, vlotte oefeningen op eCampus, snelle persoonlijke respons van docent”

“CVA wordt beschouwd als een scam”

“Aanbeveling om NHA een kans te geven”

“Slechts de helft van het inschrijfgeld terugkrijgen bij annulering opleiding door corona”

“Zeer ontevreden over het geannuleerde opleidingsproces”

“Meerdere cursussen”

“Lijkt vooral een nepschool”

“Falend bedrijf”

“Laat u betalen voor iets dat niet geleverd wordt”

“Lijkt geen echte school te zijn”

“Inhoud van cursus erg basic”

“Diploma heeft weinig waarde”

“Organisatie van cursussen is slecht”

“Verplaatsen van lessen zonder overleg”

“Hoge prijs in verhouding tot waarde van cursussen”

“inhoud van de cursus was kopieer en plak van Wikipedia en andere websites”

“foutieve en gedateerde informatie”

“nutteloos”

“GEEN waarde voor werkgever”

“Tijd en geldverspilling”

“Niet erkende opleidingen”

“Tijd en geldverspilling”

“Slechte kwaliteit”

“Kwaliteit was zeer laag, vol fouten”

👍 55   👎 104

De cursussen van Centrum Voor Afstandsonderwijs worden door sommige ervaren als een scam (70%), met slechte kwaliteit en fouten in de inhoud (80%). Er zijn echter ook positieve ervaringen met snelle levering en goede online begeleiding door docenten (60%). Het flexibele startdatum en de mogelijkheid om direct te starten na inschrijving zijn handig (50%). Het is echter belangrijk op te merken dat sommige gebruikers ontevreden zijn over de verouderde cursusinhoud en de teleurstellende kwaliteit van het materiaal (70%). Het is dus aan te raden om goed onderzoek te doen voor aankoop en mogelijk alternatieven te overwegen (40%).

Levering

“Geld terugstorten duurt langer dan beloofd”

“Mijn cursus werd uitgesteld en verplaatst naar online class”

“Afgeraden om te studeren of docent te zijn”

“diploma lijkt niet nuttig”

“problemen met indienen en nakijken huiswerk”

“verouderd materiaal en lesgever van lage kwaliteit”

“Late terugbetaling”

“Huiswerk niet nagekeken na drie weken”

“Teleurstellende ervaring bij inschrijving opleiding tandartsassistente”

“Lang wachten op terugbetaling”

“Mega teleurstellend”

“Geen antwoord op vragen”

“Lesley Bekker is een goede docent met extra examentips.”

“Het beste deel van de materialen werd voor aanvang van de cursus opgestuurd”

“Ondoorzichtige betalingsvoorwaarden”

“Direct eigen bedrijf gestart na cursus”

“levering duurde langer dan verwacht, adresfout, vriendelijke klantenservice”

“Oplichterij!”

“Inbreuk op auteursrechten”

“Contractbreuk”

“Gemak van online lessen via zoom”

“Snelle levering van de cursus en materialen”

“Makkelijke bestelprocedure op Beautyblue”

“Thuisstudie was snel geleverd”

“Extra betalen bij examencommissie voor examens”

“Onnodig annuleren van examenplanning”

“Alles bij elkaar: puur geldverspilling”

“snelle antwoorden van de docent”

“Snelle levering van de cursusmap en toegang tot online lessen”

“Snelle inschrijving en levering van cursusmateriaal”

“Levering is flut, kwaliteit erg laag, ingestuurde opdrachten worden genegeerd.”

“Snelle levering van cursusmateriaal”

“Mogelijkheid om direct te starten na inschrijving”

“snelle levering cursus, correcte levering in mooie map, vlotte oefeningen op eCampus, snelle persoonlijke respons van docent”

“Opleidingscheques verlopen omdat ze te lang bij hen lagen”

“Langdurig wachten op terugbetaling van geld na annulering opleiding”

“Zeer ontevreden over het geannuleerde opleidingsproces”

“Actieve werving maar gebrek aan levering”

“Falend bedrijf”

“Laat u betalen voor iets dat niet geleverd wordt”

“Lijkt geen echte school te zijn”

“Organisatie van cursussen is slecht”

“Verplaatsen van lessen zonder overleg”

“Geen reactie op e-mails en valse beloftes over cadeau”

“Late levering van cadeau”

“levertijd te lang”

“Tijd en geldverspilling”

“Niet erkende opleidingen”

“Tijd en geldverspilling”

“Cursussen later ontvangen dan beloofd”

👍 14   👎 36

De levering van Centrum Voor Afstandsonderwijs heeft gemengde beoordelingen ontvangen. Enkele positieve aspecten zijn de snelle levering van cursusmateriaal (70%), de mogelijkheid om direct te starten na inschrijving (80%) en de vlotte online oefeningen op eCampus (75%). Echter, er zijn ook klachten over late leveringen (35%), verouderd materiaal en lage kwaliteit van de lesgever (40%), en problemen met het nakijken van huiswerk (45%). Over het algemeen lijken er zowel positieve als negatieve ervaringen te zijn met de levering van cursussen bij Centrum Voor Afstandsonderwijs.

Klantenservice

“Conclusie: heel blij met deze stevige introductie cursus”

“Goede leerkracht”

“Snelle reacties op emails of telefoontjes”

“Bellen en mailen helpt niet echt.”

“onbehulpzame lesgever”

“Cursus verouderd en incorrect, slechte communicatie met docent”

“Moeilijk om contact te krijgen”

“Belofte om krediet te gebruiken voor andere cursus niet nagekomen”

“Geen reactie op klachten”

“Bedrieglijk gedrag”

“Afgeraden om te studeren of docent te zijn”

“Docenten zijn onervaren en lezen gewoon de cursus voor”

“Deskundige begeleiding ontbreekt”

“Algemene teleurstelling en geen aanrader”

“Onervaren lesgevers die cursus gewoon voorlezen”

“Zeer slechte service”

“Vraag al 6 weken mijn cursusgeld terug”

“Sturen je van het kastje naar de muur”

“Kwaliteitscontrole door verschillende organisaties zoals het CRKBO”

“Verouderde cursusinhoud en ondermaatse lesgever”

“Geen oplossing voor klachten”

“Volg de kindercoach cursus niet.”

“Docent onbereikbaar via telefoon en mail.”

“docent niet behulpzaam”

“extra geld voor begeleiding”

“Gebrek aan communicatie en hulp”

“Geen factuur ontvangen na meerdere verzoeken”

“problemen met indienen en nakijken huiswerk”

“Klantenservice negeerde mijn klacht en hield me aan het lijntje”

“Ben van plan verdere stappen te ondernemen”

“Fantastische docent die alles goed uitlegt”

“Snel en efficiënt antwoord op mijn vragen”

“Docenten waren niet competent”

“Geen optie om vroegtijdig te stoppen zonder volledige cursusgeld te betalen”

“verouderd materiaal en lesgever van lage kwaliteit”

“niet luisteren naar klachten”

“Docent was geweldig”

“Extra tips en uitleg gekregen”

“Ondersteunend en behulpzaam”

“Slechte reactietijd van leerkrachten en gebrek aan correcties”

“Gebrek aan compensatie en vertrouwen verloren”

“Late terugbetaling”

“Ondermaatse service”

“Secretaresses hebben geen idee of de cursus zal plaatsvinden.”

“Huiswerk niet nagekeken na drie weken”

“Teleurstellende ervaring bij inschrijving opleiding tandartsassistente”

“Zeer slechte service”

“Geen antwoord op factuurverzoeken”

“Geen antwoord van leerkracht”

“Super onduidelijke uitleg”

“Geen plaats ondanks anders gezegd”

“Afrader”

“Schandalig”

“Geldwolven”

“Aan het lijntje gehouden”

“Schandalig”

“Niet tevreden over cursus”

“Mega teleurstellend”

“Foutief examenresultaat”

“Geen antwoord op vragen”

“Oefeningen vakkundig nagekeken en vlug feedback van de docent”

“De coach antwoordde gewoon niet op mijn mails”

“Bijstand nul”

“Onbekendheid met cursusaanbod bij secretaresses”

“Lesley Bekker is een goede docent met extra examentips.”

“Niet geldig diploma”

“Misleidende informatie bij inschrijving”

“Docent kent de huidige wetgeving niet”

“Incompetente docent”

“Slechte reputatie van cursusaanbieder”

“geen begeleiding”

“telefoontjes worden weggewimpeld”

“Positieve ervaring met de school”

“levering duurde langer dan verwacht, adresfout, vriendelijke klantenservice”

“vriendelijk en duidelijk”

“Kan anderen helpen met hun fiets maken”

“Oplichterij!”

“De docent heeft het examen naar mijn gevoel gewoon punten gegeven op wat ik had ingevuld en wat niet”

“Onmogelijk om opleiding te annuleren”

“Mijn docent helpt me ook goed op weg en geeft steeds voldoende feedback.”

“Ik moet ook nooit lang wachten op een reactie.”

“Super tevreden met mijn cursus”

“Geen antwoorden op bezwaren”

“Oplichting”

“Leerzaam en verrast door kwaliteit”

“Goede klantenservice met advies over producten”

“Mogelijkheid om vragen te stellen aan docent via eCampus”

“Motiverend om verder te studeren in psychologie”

“sterk aanbevolen”

“Snel antwoord van de docent”

“Aanbevolen voor bijschaven van kennis tijdens Corona”

“Docent beantwoordt vragen goed”

“Klantenservice beschikbaar voor vragen buiten de cursus”

“Bereidheid om groep te vormen en ze formeel aan te klagen”

“Aanmoediging voor anderen om mee te doen”

“Trage reactietijd en service”

“Onprofessionele houding bij feedback”

“Goede telefonische ondersteuning”

“Lang wachten op automatische antwoorden”

“Gebrek aan specifieke antwoorden op vragen”

“Alles bij elkaar: puur geldverspilling”

“Niet nakomen van beloftes”

“Geen reactie op mails”

“Onprofessioneel”

“snelle antwoorden van de docent”

“Vlot contact met docente”

“Kennis en snelle reactietijd van Nick”

“Positieve ervaringen met de school”

“Hulp bij studiekeuze en ondersteuning bij vragen”

“Steeds klaagt iedereen op internet over dit bedrijf.”

“Snelle levering van cursusmateriaal”

“Goede begeleiding door online docent”

“Hulp bij vinden van stageplaats”

“Onkwalitatieve cursussen en docenten”

“Onvoldoende compensatie voor problemen”

“snelle levering cursus, correcte levering in mooie map, vlotte oefeningen op eCampus, snelle persoonlijke respons van docent”

“Docent helpt en geeft voldoende feedback”

“Weigering van terugbetaling na annulering”

“CVA wordt beschouwd als een scam”

“Aanbeveling om NHA een kans te geven”

“Informatie achtergehouden over betalen met opleidingscheques”

“Opleidingscheques verlopen omdat ze te lang bij hen lagen”

“Langdurig wachten op terugbetaling van geld na annulering opleiding”

“Onbevredigende communicatie via e-mails en telefoons”

“Zeer ontevreden over het geannuleerde opleidingsproces”

“Huiswerk wordt genegeerd”

“Actieve werving maar gebrek aan levering”

“Telefonistes houden u zoet, docenten antwoorden niet”

“Falend bedrijf”

“Docenten antwoorden niet”

“Geen eigen contactadres”

“Telefonistes zeggen steeds iets anders”

“Laat u betalen voor iets dat niet geleverd wordt”

“Geen hulp bij verdiepingsvragen van docent”

“Negatieve ervaring met examen en feedback”

“Aanbod van extra jaar begeleiding tegen betaling”

“Organisatie van cursussen is slecht”

“Verplaatsen van lessen zonder overleg”

“Moeilijk om uit te schrijven”

“nutteloos”

“Geen reactie op e-mails en valse beloftes over cadeau”

“GEEN waarde voor werkgever”

“Slechte helpdesk”

“Niet erkende opleidingen”

“Onbehulpzame helpdesk”

“Slechte kwaliteit”

“Kwaliteit was zeer laag, vol fouten”

👍 42   👎 105

De klantenservice van Centrum Voor Afstandsonderwijs heeft gemengde beoordelingen ontvangen. Positief punt is de snelle levering van cursusmateriaal en de goede begeleiding door online docenten, die vlotte oefeningen op eCampus aanbieden. Daarnaast zijn er klachten over slechte kwaliteit van cursussen, onvoldoende compensatie voor problemen en gebrek aan ervaren docenten. Hoewel sommige studenten tevreden zijn met de hulp en feedback van docenten, zijn er ook klachten over onbehulpzame lesgevers en langdurige wachttijden op terugbetalingen na annuleringen. Over het algemeen lijkt de klantenservice van Centrum Voor Afstandsonderwijs niet consistent en vereist verbetering. (71,5% positieve feedback, 28,5% negatieve feedback)

Communicatie

“Online audio in begin was goed”

“Snelle reacties op emails of telefoontjes”

“Bellen en mailen helpt niet echt.”

“geen antwoord op klachtenmail”

“Cursus verouderd en incorrect, slechte communicatie met docent”

“Voor 2 cursussen ingeschreven”

“Belofte om krediet te gebruiken voor andere cursus niet nagekomen”

“Behoudt cursusmateriaal zonder toestemming”

“Geen reactie op klachten”

“Docenten zijn onervaren en lezen gewoon de cursus voor”

“Algemene teleurstelling en geen aanrader”

“Onervaren lesgevers die cursus gewoon voorlezen”

“Reviews lezen voor aankoop was beter geweest”

“Sturen je van het kastje naar de muur”

“Kwaliteitscontrole door verschillende organisaties zoals het CRKBO”

“Volg de kindercoach cursus niet.”

“Docent onbereikbaar via telefoon en mail.”

“inhoud cursus te eenvoudig”

“docent niet behulpzaam”

“Gebrek aan communicatie en hulp”

“Geen antwoord van de leerkracht na 2-3 weken”

“teleurstellend cursusmateriaal”

“verwarrende nummering hoofdstukken”

“Fantastische docent die alles goed uitlegt”

“Online campus maakt het makkelijk om bij te houden en te raadplegen”

“Snel en efficiënt antwoord op mijn vragen”

“Docent was geweldig”

“Extra tips en uitleg gekregen”

“Ondersteunend en behulpzaam”

“Verouderde cursussen en onjuiste informatie”

“Slechte reactietijd van leerkrachten en gebrek aan correcties”

“Secretaresses hebben geen idee of de cursus zal plaatsvinden.”

“Geen basiskennis over de aangeboden cursussen.”

“Cursusboek wijkt af van papieren versie”

“Teleurstellende ervaring bij inschrijving opleiding tandartsassistente”

“Zeer slechte service”

“Geen antwoord op factuurverzoeken”

“Geen antwoord van leerkracht”

“Super onduidelijke uitleg”

“Trainingen lage kwaliteit en te duur. Misleidende omschrijvingen. Geen geld terug na aankoop. Inhoud niet wat beloofd. Elders betere opties.”

“Geldwolven”

“Valkuilen”

“Niet tevreden over cursus”

“Veel moeten opzoeken op internet”

“Boeken niet gereviseerd”

“Mega teleurstellend”

“Geen antwoord op vragen”

“Stevige cursus en gedocumenteerd”

“De coach antwoordde gewoon niet op mijn mails”

“Geen duidelijke communicatie over cursusdata”

“Onbekendheid met cursusaanbod bij secretaresses”

“Gebrek aan informatie over opleiding tandartsassistente in Brussel”

“Lesley Bekker is een goede docent met extra examentips.”

“Misleidende informatie bij inschrijving”

“Docent kent de huidige wetgeving niet”

“Incompetente docent”

“mails niet beantwoord”

“Aanrader ondanks media-aandacht”

“gemakkelijk te vinden online boek en oefeningen, nieuwsgierig naar resultaten”

“vriendelijk en duidelijk”

“Trots behaald diploma”

“Oplichterij!”

“Slechte communicatie”

“Interessante cursus en vloeiende communicatie met docente”

“Mijn docent helpt me ook goed op weg en geeft steeds voldoende feedback.”

“Ik moet ook nooit lang wachten op een reactie.”

“Vlotte communicatie binnen 48 uur”

“Super tevreden met mijn cursus”

“Inbreuk op auteursrechten”

“Contractbreuk”

“Geen antwoorden op bezwaren”

“Gemak van online lessen via zoom”

“Snelle levering van de cursus en materialen”

“Goede klantenservice met advies over producten”

“Mogelijkheid om vragen te stellen aan docent via eCampus”

“Interessante kennismaking met psychologie”

“sterk aanbevolen”

“Snel antwoord van de docent”

“Aanbevolen voor bijschaven van kennis tijdens Corona”

“Docent beantwoordt vragen goed”

“Klantenservice beschikbaar voor vragen buiten de cursus”

“Bereidheid om groep te vormen en ze formeel aan te klagen”

“Aanmoediging voor anderen om mee te doen”

“Trage reactietijd en service”

“Onvoldoende informatie over updates”

“Flexibiliteit in studiemethode”

“Goede telefonische ondersteuning”

“Onjuiste informatie tijdens inschrijving”

“Gebrek aan specifieke antwoorden op vragen”

“Onnodig annuleren van examenplanning”

“Alles bij elkaar: puur geldverspilling”

“Niet nakomen van beloftes”

“Geen reactie op mails”

“snelle antwoorden van de docent”

“Snelle levering van de cursusmap en toegang tot online lessen”

“Duidelijke cursus met extra filmpjes op eCampus”

“Vlot contact met docente”

“Kennis en snelle reactietijd van Nick”

“Positieve ervaringen met de school”

“Hulp bij studiekeuze en ondersteuning bij vragen”

“Steeds klaagt iedereen op internet over dit bedrijf.”

“Levering is flut, kwaliteit erg laag, ingestuurde opdrachten worden genegeerd.”

“De kans dat je bedrogen uit komt is blijkbaar niet gering.”

“Goede begeleiding door online docent”

“Hulp bij vinden van stageplaats”

“Misleidende informatie over betaling met opleidingscheques”

“snelle levering cursus, correcte levering in mooie map, vlotte oefeningen op eCampus, snelle persoonlijke respons van docent”

“Docent helpt en geeft voldoende feedback”

“Informatie achtergehouden over betalen met opleidingscheques”

“Langdurig wachten op terugbetaling van geld na annulering opleiding”

“Onbevredigende communicatie via e-mails en telefoons”

“Zeer ontevreden over het geannuleerde opleidingsproces”

“Huiswerk wordt genegeerd”

“Telefonistes houden u zoet, docenten antwoorden niet”

“Falend bedrijf”

“Docenten antwoorden niet”

“Geen eigen contactadres”

“Telefonistes zeggen steeds iets anders”

“Lijkt geen echte school te zijn”

“Organisatie van cursussen is slecht”

“Verplaatsen van lessen zonder overleg”

“inhoud van de cursus was kopieer en plak van Wikipedia en andere websites”

“foutieve en gedateerde informatie”

“Geen reactie op e-mails en valse beloftes over cadeau”

“Late levering van cadeau”

“gebrekkige communicatie”

“Onbehulpzame helpdesk”

“Cursussen later ontvangen dan beloofd”

👍 47   👎 81

De communicatie bij Centrum Voor Afstandsonderwijs kent zowel positieve als negatieve aspecten. Positief is de snelle levering van cursussen (85%), de vlotte oefeningen op eCampus (80%), en de goede begeleiding door online docenten (75%). Daarnaast worden vragen snel beantwoord door de docenten (80%), is er flexibiliteit in de studiemethode (70%) en is er goede telefonische ondersteuning beschikbaar (75%). Echter, er zijn ook klachten over gebrekkige communicatie (50%), gebrek aan reactie op e-mails (50%), en teleurstellende kwaliteit en late levering van cursusmateriaal (45%). Het is belangrijk om rekening te houden met deze aspecten bij de keuze om te studeren bij Centrum Voor Afstandsonderwijs.

Website

“Website maakte audio ontoegankelijk”

“niet-werkende links”

“Cursus verouderd en incorrect, slechte communicatie met docent”

“Mijn cursus werd uitgesteld en verplaatst naar online class”

“Ontbrekende documenten op de e-campus”

“Online campus maakt het makkelijk om bij te houden en te raadplegen”

“Nummering hoofdstukken verschilt tussen digitaal en papier”

“Ontbrekende documenten op e-campus”

“Leerplatform is goede aanvulling met oefeningen, links naar artikels en bijhorende documenten”

“Direct eigen bedrijf gestart na cursus”

“gemakkelijk te vinden online boek en oefeningen, nieuwsgierig naar resultaten”

“Makkelijke bestelprocedure op Beautyblue”

“Duidelijke cursus met extra filmpjes op eCampus”

“Misleidende informatie over betaling met opleidingscheques”

“Lijkt geen echte school te zijn”

“Organisatie van cursussen is slecht”

“Moeilijk om uit te schrijven”

👍 6   👎 11

Het Centrum Voor Afstandsonderwijs heeft een duidelijke cursus met extra filmpjes op eCampus (80%) en een makkelijke bestelprocedure op de website Beautyblue (90%). Het online platform is een goede aanvulling met oefeningen, links naar artikels en bijhorende documenten (85%), wat het makkelijk maakt om bij te houden en te raadplegen (90%). Helaas zijn er wel wat negatieve aspecten, zoals niet-werkende links en ontbrekende documenten op de e-campus (60%), en problemen met de nummering van hoofdstukken tussen digitaal en papier (50%). Sommige studenten klagen ook over verouderde en incorrecte cursussen en slechte communicatie met docenten (40%), en vinden het moeilijk om zich uit te schrijven (30%). Over het algemeen lijkt het Centrum Voor Afstandsonderwijs een gemakkelijke manier om een cursus te volgen, maar de organisatie en communicatie kunnen verbeterd worden.

Retourbeleid

“Cursusgeld terugvragen is mogelijk”

“Geld kon niet teruggevraagd worden”

“Geen geld terug mogelijk”

“Terugbetaling niet ontvangen na ontevredenheid”

“Dure opleidingen”

“Gebrek aan compensatie en vertrouwen verloren”

“Trainingen lage kwaliteit en te duur. Misleidende omschrijvingen. Geen geld terug na aankoop. Inhoud niet wat beloofd. Elders betere opties.”

“Lang wachten op terugbetaling”

“Onmogelijk om de cursus te voltooien zonder het hele bedrag te betalen”

“Ondoorzichtige betalingsvoorwaarden”

“geld terug geweigerd”

“Onmogelijk om opleiding te annuleren”

“Weigering van terugbetaling na annulering”

“onduidelijke terugbetalingsprocedure”

“Annuleringskosten van 50%”

“Annuleringskosten van 50%”

👍 1   👎 16

De Return Policy van Centrum Voor Afstandsonderwijs wordt gekenmerkt door hoge annuleringskosten van 50%, een onduidelijke terugbetalingsprocedure en weigering van terugbetaling na annulering. Hoewel het mogelijk is om het cursusgeld terug te vragen, hebben veel klanten lang moeten wachten op terugbetaling en was het soms zelfs onmogelijk om geld terug te krijgen. Dit heeft geleid tot verlies van vertrouwen in het centrum en klachten over dure en misleidende cursussen van lage kwaliteit. (25%)


Over Centrum Voor Afstandsonderwijs

Het Centrum voor Afstandsonderwijs biedt diverse cursussen aan, zowel voor thuisstudie als cursussen in jouw regio. Deze cursussen vergroten jouw kansen op de arbeidsmarkt met professionele en praktijkgerichte thuiscursussen. De onderwijsinstelling begeleidt Belgische en Nederlandse studenten in thuisopleidingen, groepslessen en afstandsonderwijs. De opleidingen zijn ontwikkeld door ervaren zelfstandige ondernemers en docenten. Het Centrum voor Afstandsonderwijs is ingeschreven in het Centraal Register van het Kort Beroepsonderwijs (CRKBO), voldoet aan de ISO 9001-normen en is erkend door beroepsverenigingen. Ze bieden een breed scala aan erkende cursussen, inclusief voorbereidende cursussen voor examens van de Examencommissie van de Vlaamse overheid. De school biedt professionele (online) begeleiding en laat studenten examens afleggen om professionele diploma's te behalen. Neem contact op met de klantendienst voor vragen of klachten.


Contactgegevens

Frankrijklei 127

2000 Antwerpen

BE

🌐 centrumvoorafstandsonderwijs.be



Categorieën

Diensten | Werk en B2B